נעצר עו"ד שהעביר מסרים בין אסירי החמאס בכלא

    בנצי לייזרוביץ No Comments on נעצר עו"ד שהעביר מסרים בין אסירי החמאס בכלא
    23:34
    20.05.24
    נתי קאליש No Comments on מיצג אמנותי בבית שמש: צילום ילדי החלאקה ברקע ציון הרשב"י

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר הבוקר (חמישי) לפרסום כי בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים בשיתוף שירות הביטחון הכללי עצרו בחודש האחרון עורך דין תושב מזרח ירושלים החשוד כי במהלך השנים האחרונות פעל והעביר מסרים והודעות בין אסירי חמא"ס השוהים בבתי הכלא בארץ וחלקם נמצאים בבידוד בבתי הכלא לבין גורמי חמא"ס תמורת תשלום כספי.

    מעצרו של החשוד הוארך ע"י בית משפט השלום עם הצהרת תובע עד ליום ב' 16.3.15 לשם הגשת כתב אישום.

    במשטרה התנהלה חקירה סמויה במהלך החודש האחרון שהחלה עם קבלת מידע מודיעיני אודות פעילותו של עורך דין רמי עלמי, בשנות ה-30 , תושב א-טור שמשרדו ממוקם בעיר העתיקה. מהחקירה עולה כי החשוד נהג לבקר אסירי חמא"ס השוהים בבתי הכלא בארץ וכאלו שנמצאים בבידוד בבתי הכלא, במהלך הביקורים היה רושם על גבי 'אגרות' את דבריהם ומעבירם לגורמי חמא"ס באמצעות המחשב במשרדו. עבור מתן שירותים אלו קיבל תשלום כספי על סך של כ-400 ₪ עבור כל ביקור.

    הסוגיות שהועלו בפני האסירים באמצעות ה'אגרות', כפי שעולה מהחקירה עד כה הינן: שביתות רעב של אסירי החמא"ס בבתי הכלא, מצב האסירים בכלא, רשימות האסירים בכל בתי כלא ובכל אגף, קבלת עדכונים בעניינים שונים מגורמי חמאס ומסרים לבני המשפחות.

    חלק מהדיווחים אף הועברו על ידי עורך הדין לתקשורת הפלסטינית, אשר פרסמה בערוצי התקשורת השונים ברשות. עם מעצרו של עורך הדין נפתחה חקירה גלויה במסגרתה בין היתר ביצעו חוקרי הימ"ר חיפוש במשרדו במזרח ירושלים, שם נתפסו בין היתר מחשבים, וכן קבלות המעידות העברת כספים ומסמכים שונים.

    בחקירתו טוען החשוד כי המפגשים עם האסירים בבתי הכלא בוצעו בתיאום עם משרד האסיר מטעם הרשות הממוקם ברמאללה. טענה שהוכחשה על ידם במסגרת החקירה. במקביל לחקירה המשטרתית מבוצעת כנגד החשוד חקירה של רשויות המס.



    0 תגובות